![]() Jan Brada je zkušený certifikovaný senior projektový manažer a IT manažer (IPMA B, PMI PMP, ITIL Foundation, Practitioner, OSA a SO) s více než 15-letou praxí s řízením IT projektů i služeb a více než 12-letými zkušenostmi s vedením školení. Je akreditovaným trenérem ITIL. Vede certifikační kurzy ITIL Foundation a Practitioner, přípravné kurzy na certifikace odborníků na projektové řízení IPMA A-D a NSK 63-006-N Administrátor projektu, 63-007-R Manažer projektu a 63-008-T Manažer programů a komplexních projektů. Je i autorizovaným zástupcem autorizované osoby (AO) POTIFOB, s.r.o. pro vykonávání kvalifikačních zkoušek NSK Administrátor projektu, Manažer projektu, Manažer programů a komplexních projektů. Téma: Projektové řízení v českém stavebnictví Abstrakt: Postavit dům? Žádný problém! Efektivně, hospodárně, v požadovaném čase, zkrátka „project on time, in full, on budget“. Nahlédněme do reálné aplikace „best practice“ projektového řízení v projektově orientované organizaci. Podělme se o „lessons learned“ vybraných aspektů komplexního stavebního projektu za 250 mil. Kč financovaného Evropskými fondy. |
|
![]() Martina Friedlová, trenérka, koučka, psycholožka, vedoucí projektů, akreditovaná trenérka trenérů WIFI International se věnuje psychodiagnostice dospělých a poradenství. Absolvovala řadu zahraničních stáží zaměřených na práci s klientem. Výzkumně se zaměřuje na vztah mezi strukturou osobnosti a jejími interpersonálními vztahy. K jejím zájmům patří také pozitivní psychologie. Pracovní zkušenosti získala v privátní sféře, v univerzitním prostředí i v neziskovém sektoru. Řadu let vede projektové týmy (projekt TERA, 2013-2015, projekt Expresivní terapie – cesta ke změně v institucionální výchově, 2010-2013 a další). Je akreditovanou trenérkou měkkých dovedností mezinárodní metodiky LENA, v koučování využívá systemického přístupu. Téma: Efektivní komunikace v projektovém týmu (odpolední workshop) Abstrakt: Workshop odpoví na otázku, jak vytvářet v projektovém týmu takové komunikační prostředí, aby procesy přípravy, řízení projektu a dodání výsledků projektu plynuly hladce a bez komunikačních šumů. Dozvíte se, jak fixovat vhodné komunikační vzorce a jak předejít konfliktu v týmové spolupráci. Workshop odráží projektové a systemické zkušenosti lektorky. |
|
![]() Martina Jiříčková, konzultantka a akreditovaná trenérka PRINCE2, PRINCE2 Agile POTIFOB. Projektovým managementem se zabývá od roku 2011. Disponuje zkušenostmi s projekty v odvětvích dopravy, vědy, výzkumu a evropských strukturálních fondů. K.j. se podílela na vedení projektů Popularizace výsledků dopravního výzkumu a Podpora sítě excelence výzkumných a akademických pracovníků v oblasti dopravy, přičemž vytvořila příručku Příprava a management projektů 7. RP (Horizont 2020). V rámci pracovní stáže v CZELO - Czech Liaison Office for Research and Development v Bruselu se zúčastnila série konferencí a seminářů zaměřených na přípravu i řízení evropských projektů v oblasti vědy a výzkumu. Poskytuje konzultace a vede školení v oblasti projektového managementu. Je také autorizovaný dohled (invigilator) nad mezinárodními certifikačními zkouškami PRINCE2 a dalších global best practice standardů. Téma: Certifikace EXIN Agile Scrum Master vs PRINCE2 Agile Practitioner Abstrakt: Nejnovějšími přírůstky do rodiny agilních certifikací, které současně mají potenciál stát se alespoň v Evropě standardem, jsou EXIN Agile Scrum Master a PRINCE2 Agile Practitioner. Oba byly uvedeny na trh v polovině roku 2015, za oběma stojí silné organizace, oba budují na veliké potenciální bázi zákazníků. Co vlastně každá z nich zkouší a potvrzuje, v čem si jsou podobné a v čem se naopak liší? |
|
![]() Dušan Kocúrek, projektový manažer, trenér, konzultant, spoluzakladatel společnosti Scrum Desk s.r.o. je propagátorem agilních praktik od roku 2007. Je spoluzakladatelem ScrumDesk s.r.o., ve které působí jako agile mentor a zároveň i jako produktový vlastník softwarových řešení pro řízení agilních projektů. Během osmi let firma ScrumDesk pomohla více než padesáti týmům v Evropě zavést agilní přístupy do vývoje produktů a realizace projektů. Její produkty pro agilní projektový management jsou ve světě používány více než 27 000 společnostmi i díky propojení zkušeností ze života skutečných agilních týmů a interního vývoje produktů. Své zkušenosti a postřehy o Agile bloguje na www.scrum.sk. Téma: Nezmeškejte agilní přístupy Abstrakt: Agilní praktiky se stávají de facto standardem již i v České a Slovenské republice. Společnosti je (bohužel) často zavádějí pouze kvůli tomu, aby je měli. Agile se však od tradičních postupů liší svou filozofií a principy. Ty jsou sice jednoduché, ale zároveň i nejdůležitější. Ovlivňují nejen týmy, ale zevnitř transformují i samotné organizace a jejich klienty. Pouze pochopení rozdílů mezi tradičními a agilními přístupy přivede společnost k benefitům, které tak všichni hledáme. Rychlost reakce a dodávek, spokojenost klientů i zaměstnanců, vyšší transparentnost a předvídatelnost. V této krátké přednášce se dozvíte jak se na tento rychlík připravit a nezmeškat ho. |
|
Téma: Praktické využití standardů PRINCE2, MSP a dalších při řízení programu výměny centrálního bankovního systému ČMSS |
|
![]() Štefan Ondek, PMP, managing partner skupiny společností POTIFOB, akreditovaný trenér PRINCE2, PRINCE2 Agile, MSP, MoP, P3O. Projektovým řízením se zabývá od roku 1997 a školí ho od roku 1999. Vedl a podílel se na vedení projektů všech velikostí v sektorech ICT, bankovnictví, neziskovém a dalších, včetně zavádění systému projektového řízení v organizacích. Jeho kurzy projektového řízení již prošlo přes 2 300 absolventů z ČR, SR a mnoha dalších zemí. Jako první v ČR a SR získal certifikaci (senior) projektového manažera podle všech 3 celosvětově nejvýznamnějších standardů - PRINCE2 Registered Practitioner, PMI PMP a IPMA B. Jako první v ČR a SR drží také certifikáty PRINCE2 Agile, MSP Registered Advanced Practitioner, řízení projektových kanceláří P3O Registered Practitioner a další. Téma přednášky: Vyznejte se v certifikacích projektového a agilního řízení Abstrakt: Certifikace v oblasti projektového i agilního řízení se vyvíjejí, na trhu se objevují stále nové a nové. Naopak jiné zastarávají a ztrácejí relevanci. Výsledkem je košatá a stále rostoucí rodina certifikací dle různých standardů od mnoha více či méně renomovaných zkušebních institutů s různými cenovými relacemi i úrovněmi náročnosti - od skutečně obtížných až po "kupte si certifikát". Které jsou tedy v současnosti vhodné pro koho? Kdy je lepší "čistě projektová" certifikace, kdy "čistě agilní" a kdy kombinovaná? Jaký vývoj je možné očekávat do budoucna? |
|
![]() Tomáš Pluhařík, manažer oddělení Řízení rizik PricewaterhouseCoopers Audit s.r.o. odpovědný za oblasti IT bezpečnosti, projektového řízení a IT quality assurance. Tomáš má 16 let zkušeností s vedením IT projektů se zaměřením na finanční sektor a telekomunikace. Podílel se na implementaci projektových kanceláří v několika mezinárodních společnostech. Má významné praktické zkušenosti v oblastech projektového řízení, implementace systémů řízení rizik, systémové integrace, vývoje aplikací a vedení týmů. Zaměřuje se na IT bezpečnost, rozvoj lidí a firem v oblasti projektového řízení, projektovou a programovou assurance vycházejíc z metodik PRINCE2, PIA PwC a best practices. Pomáhá klientům PwC správně nastavit business case, snižovat náklady, zvyšovat efektivitu řízení projektů, budovat projektové kanceláře. Téma: Project/Quality Assurance Abstrakt: Profesní slepota zaměstnanců se nevyhýbá ani projektovým managerům a často zasahuje velké projekty a programy ve firmách různé velikosti. Navic často jsou velké transformační projekty stíhány tim, že management i realizační tým nevidí opravdový cíl přes běžný balast každodenní operativy. Projektová assurance pomáha organizacím získat pohled třeti nezávislé strany na definici rozsahu, benefitů a projektové governance. Dále umožňuje narovnání problematických momentů v projektu. Projektová assurance je disciplína pouze pro zkušené projekťáky, ale dokáže vyřešit velké (i malé) zádrhele na velkých (i malých) projektech. |
|
Téma: Využití PRINCE2 a dalších nástrojů projektového řízení při fúzi 5 nemocnic v Pardubickém kraji Abstrakt: Příspěvek bude pojednávat o unikátním projektu v ČR, sloučení 5 akciových společností (nemocnic) v Pardubickém kraji. Fúzí vznikla společnost s obratem 3,8 mld Kč a s 4,5 tis. zaměstnanci. Zmíněny budou důvody projektu, specifika, časová osa, externí a interní vlivy, organizační struktura zfúzované společnosti, forma organizace projektu a metoda jeho projektového řízení. Značná část bude věnována chybám a poučením z projektu. |
|
Jan Stejskal, jednatel Belbin CS s.r.o. je členem britské asociace trenérů CIPD /www.cipd.co.uk/ a manažerským konzultantem v oblasti prodeje, výroby a služeb jak v České republice, tak v zahraničí. Je specialistou na rozvoj lidského kapitálu, zvyšování produktivity práce, týmové práce a účinnosti procesů. Je mezinárodně certifikovaným odborným garantem expertního systému budování a rozvoje týmů Belbin e-Interplace. Spolupracoval s Czechinvestem jako hodnotitel Národního registru poradců. Téma: Dynamika projektu a týmu Abstrakt: Příspěvek bude krátkou lekcí pro projektové manažery a jejich týmy. Zaměří se na vazby mezi Belbinovými týmovými rolemi a dynamikou projektu, na profesionální a osobnostní růst projektového manažera a na rozumné hranice výkonu projektového manažera a projektového týmu. |